TEKDER Konya Konuşmaları

Teknik Elemanlar Derneği (TEKDER) Konya Şubesi’nin aylık olarak düzenlemiş olduğu TEKDER Konuşmaları’nın yedincisi Makine Yüksek Mühendisi Ömer Serhan Turp’un “Geçmişten Geleceğe Araba Sevdası” konulu sunumuyla Yeni Bir Dünya Sanayici ve İş Adamları Derneği (YENİAD) Konya Şubesi’nde gerçekleştirildi. Çok sayıda mühendis, mimar, teknik eleman ve öğrencilerin bulunduğu programa Saadet Partisi Konya İl Başkan Yardımcıları Sinan Toprak ve İsmail Hakkı Bacak da katıldı. Uzun süreler Mercedes-Benz, Ford ve Hyundai gibi dev firmaların AR-GE bölümünde ve diğer yönetim kademelerinde çalışan Ömer Serhan Turp, konuşmasında otomotivin tarihçesi, motor teknolojisi ve enerji kaynakları, Türkiye Otomotiv Sanayi, otomotivin bugünü ve geleceği, elektrikli araçlar gibi konulara değindi.

OTOMOTİV SEKTÖRÜ ÇEVRECİ MOTORLARA KAYIYOR

Otomotiv tarihinde 1907 yılına kadar toplam üretilen otomobillerin yüzde 33’nün elektrikli olduğunu, 1908 yılında Ford’un içten yanmalı motorların sızdırmazlık problemini gidermesi ve seri üretime geçmesiyle birlikte fiyatların ucuzladığını ve elektrikli araçların üretiminin durduğunu belirten Turp, otomotiv tarihinde yaşanan bu kırılma ile birlikte sektörün bütün ARGE ve yatırımlarını dizel ve benzinli araçlar üzerine yapıldığını belirtti. Benzinli motorların gücünün yetmemesi ve yakıt tüketiminin yüksek olması sonucu, dizel motorların bulunması sebebiyle yük taşımacılığının arttığı ve yakıt tüketimin azaldığını dile getiren Turp, bugün ise Euro 6 ve yeni çıkacak olan Euro 7’nin yakıt ve çevre temizliği, güvenlik ve insan hayatıyla ilgili getirmiş olduğu şartların geliştirme ve uygulamasının, aracın bir çok aksamından çok daha masraflı olması sonucu otomotiv sektörünün, zorunlu olarak hibrit ve elektrik motorlu araçların üretimi ve geliştirilmesine doğru kaydığını belirtti. Elektrikli arabaların üretim kolaylığı ve verimin yüksek olmasına karşın geliştirme maliyetlerinin yüksek ve bazı güvenlik risklerinin olduğunu belirtirken, geçtiğimiz sene içerisinde iki adet elektrikli arabanın pil kaynaklı arıza sonucu yandığını aktardı.

İHRACAT İÇİN EN ÖNEMLİ HUSUS LOJİSTİK

Dünyada yılda ortalama 90 milyon araba satıldığını belirten Turp, Türkiye’de ise 1,5 milyon aracın üretildiği ve bu araçlardan 1,2 milyonunun ihraç edilerek ülkeye döviz getirisi sağlandığını söyledi. Turp, bu rakamın artabileceğini ancak Türkiye’deki lojistik firmalarının bunun için yeterli olmadığını belirtti.

YERLİ OTOMOBİL (TOGG) İSTESE DE UCUZ OLAMAZ

Türkiye’de acil bir şekilde yerli bir firmanın ve üretmiş olduğu aracın satışa çıkması gerektiğini belirten Turp, Türkiye’nin bu pazarda pay sahibi olabileceğini ancak müşteri kitlesinin ithale büyük bir ilgisinin olduğunu söyledi. Türkiye’nin değişimlere çok çabuk bir şekilde adapte olduğunu belirten Turp, yeni gelecek teknolojiler için bunun bir fırsat olduğunu da dile getirdi. Sorulan soru üzerine geçtiğimiz günlerde lansmanı gerçekleştirilen TOGG’un çok önemli bir girişim olduğunu, projenin start-up şeklinde geliştirildiğini belirten Turp, aracın satış fiyatının diğer markaların aynı segmentindeki araçların fiyatlarından çok fazla aşağıda olamayacağını, bu duruma Rekabet Kurumu’nun izin vermeyeceği ve böyle bir durum olursa çok yüksek oranlarda tazminatların açığa çıkacağını söyledi. Sunumun ardından konuşan TEKDER Konya Şube Başkanı İsmail Bulut, bu programları her ay gerçekleştirmeye devam edeceklerini ve önümüzdeki ay yapacakları programı Türkiye’de çok önemli işlere imza atmış sürpriz bir konukla gerçekleştireceklerini, programın detaylarını ise ilerleyen günlerde duyuracaklarını belirtti. Program, Mak. Yük. Müh. Ömer Serhan Turp’a plaket ve hediye takdiminin ardından sona erdi.

Kaynak: Yerli otomobil büyük bir fırsat

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir